26 Jun 2009

HARI KOPERASI.

hari ni best ouh.ade hari koperasi.

pukul 7.00

tgh tido tetibe ade bunyi loceng terus bangun.arep,daus ngan qamarul dtg nak ajak pegi sekolah.babi ! aku dah lah baru bangun tido.aku suruh diorang pergi sekolah dulu.aku cepat2 mandi.pkai baju nak pegi sekolah.

tajul : mak nape kejut lambat ?
rosidah : kate taknak pegi sekolah,mak taak kejut lah.

aku pon nak bukak uniform nak sambung tido pastu..

rosidah : dah pkai baju sekolah pegi jela sekolah.
tajul : malas lah,hari ni prs kene basuh kereta :(
rosidah : pegi je.

aku pon pegi sekolah dalam keadaan yg marah sebab tak dpat sambung tido.
pegi sekolah naek kereta atiqah.
sampai sekolah lepak2 pastu kene pergi tapak perhimpunan duduk dengar ceramah.naek berdarah telinga aku dengar ceramah tu.
waktu cikgu berceramah kitorang maen pasir kat lantai tu,pastu shah redo baling pasir masuk mulut arep.muaahahahahaa.bapak kesian die.bapak geli aku tgk.arep terus buang sume pasir dlm mulut die.pastu die terus senyap tutup mulut sbb takut pasir masuk mulut lagi.arep dah kenyang makan pasir agaknye :)

pastu cikgu suruh bangun.ingat kan dapat merayau,rupenye kene masuk dewan pulak tgk diorang jawab kuiz yg bengong tu,dahlah sempit,panas pulak tu :(

aku lepak2 tengok sekeliling rupe2 nye fadma,athirah ngan nadiah sebelah aku je.takdela jauh sgt.kitorang pon berperang.baling2 kertas.paling jahat nadiah.die baling kene muke aku.
aku pon korek beg aku untuk mencari kertas sebagai peluru untuk menyerang mereka.diorang tiga aku sorang mane aci.last2 aku baling gule2 kopiko kat nadiah,
tanda giveup lah tu.
pastu fadma ngan athirah pon mintak gak.aku baling ah pastu terkena kat kepale akak form3 tu!
muahahaha.sorry eh kak !muahahah.

pastu rehat.gerai2 pon dibuka untuk membeli makanan dan minuman dan lain2 lagi.aku rehat ngan ammar je.yg lain2 mane tah.kitorang beli la nasi lemak makan same2 tepi longkang pastu mia boleh ckp kitorqang cute ? padahal macam pengemis dah makan tepi longkang.pastu chapiq ngan akif dtg.kitorang jln2 ah.pastu waida(kakak ipar shapiq) bagi chapiq rm10.kitorang beli pizza.habis duit tu.pizza bapak mahal !.dah abes makan kitorang lepak depan bilik persalinan.pastu aidil and the geng dtg.apelagi kalau kitorang dah bersatu ! memang org lain kene dajal lah.sape2 yg lalu je kitorang kutuk.pastu maen tolak2 ah.bpk penat tolak aidil masuk bilik persalinan.kitorang nak tolak aidil pastu kunci pintu tu pastu amar termasok sekali.nasib ko lah parsing.tak lama lepas tu kitorang pon bukak lah pintu kesain pulak kat diorang terkurung dalam bilik persalinan.amar tak abes2 mintak couple kat aku. die ckp :

amar : tajul,nak couple.
tajul : bapak gay ko !
amar : bile aku mintak couple kat pompuan diorang ckp aku lesbian pulak.
tajul : hahahaha bapak bodoh ko !

pastu cikgu shahrin dtg kelam kabut lari.pastu lepak2 dan balik. rumah

balik umah pegi mydin dan balik rumah.

pastu pegi maen layang2 dan balik rumah.

the end of the poem.



1 ulasan: